LEGO #Build To Give
Share
Via #BuildToGive moedigt de LEGO Groep gezinnen aan om creatief te zijn en 1,5 miljoen kinderen in nood het plezier van spelen te helpen brengen.
Voor veel mensen over de hele wereld is het vakantieseizoen een tijd van samenzijn en lachen, maar voor veel gezinnen kan het een uitdagende periode zijn. Om de feestdagen vrolijker te maken voor kinderen die moeten spelen, moedigt de LEGO Groep iedereen aan om hun stenen te pakken en een ster te bouwen - klein, groot of wonderbaarlijk raar - om het plezier van spelen door te geven als onderdeel van de Rebuild the Wereld #BuildToGive-initiatief.
Voor het vijfde achtereenvolgende jaar nodigt #BuildToGive opnieuw fans en families uit om samen te komen en creatief te zijn om een verschil te maken. Volgens het LEGO Play Well-onderzoek denkt 96% van de ouders dat spelen helpt om de familiebanden te versterken(1), waarbij #BuildToGive de perfecte gelegenheid biedt om samen te spelen en plezier te hebben, terwijl een ander kind een plezierige speelervaring krijgt.
Bouw een ster, deel hem op social media met #buildtogive!
Voor elke ster die vóór eind december is gebouwd en gedeeld op sociale media of LEGO Life met de hashtag #BuildToGive, doneert de LEGO Groep een LEGO-set aan een kind in nood, waardoor kinderen in ziekenhuizen, kindertehuizen en kwetsbare gemeenschappen de kans krijgen om deze feestdagen te spelen.
Vorig jaar schonk het bedrijf meer dan 1 miljoen sets en dit jaar wil het nog een stap verder gaan, met als doel om LEGO-spel naar 1,5 miljoen kinderen over de hele wereld te brengen. De sets worden gedistribueerd via het netwerk van lokale liefdadigheidspartners van de LEGO Groep in 29 landen over de hele wereld.
“Al generaties lang en door verschillende culturen heen voelen mensen ver van elkaar zich verbonden met elkaar terwijl ze naar dezelfde sterrenhemel kijken. Daarom hebben we ze dit jaar centraal gesteld in ons #BuildToGive-initiatief - om gezinnen over de hele wereld door middel van spel met elkaar te verbinden in deze tijd van samenzijn en feest", aldus Kathrine Kirk Muff, Vice President of Social Responsibility bij de LEGO Group. “In de afgelopen vier jaar hebben we dankzij fans en families over de hele wereld miljoenen LEGO-sets gedoneerd aan kinderen die moeten kunnen spelen via #BuildToGive. Dit jaar wordt ons grootste jaar tot nu toe, omdat we het geschenk van LEGO-spel willen delen met 1,5 miljoen kinderen en we hopen dat iedereen, van kleine bouwers tot ervaren bouwers, feestelijke bouwsterren heeft, terwijl ze trots zijn op het feit dat ze helpen om een verschil."
De #BuildToGive-campagne is slechts één voorbeeld van hoe de LEGO Groep samenwerkt met een reeks liefdadigheidspartners en de LEGO Foundation om kinderen in nood in gemeenschappen over de hele wereld te laten spelen. Deze programma's bieden kinderen kansen om levenslange vaardigheden te ontwikkelen, zoals probleemoplossing, samenwerking en communicatie, zodat ze in de toekomst kunnen slagen. In 2022 wil de LEGO Groep acht miljoen kinderen over de hele wereld bereiken met spelend leren.
#buildtogive
De LEGO Group lanceert #BuildToGive met een wereldwijde campagnevideo waarin gezinnen samenkomen om hun sterren te bouwen. De #BuildToGive-pagina op LEGO.com staat vol met bouwinspiratie en tips voor het bouwen van sterren om gezinnen te helpen hun creatieve sappen te laten stromen. De LEGO Groep maakt ook een reeks verzamelbare #BuildToGive-cadeaubonnen die tijdens de vakantieperiode verkrijgbaar zullen zijn in LEGO Retail-winkels.