Nieuwe LEGO Ideas New Holland Hakselaar in de review fase

Nieuwe LEGO Ideas #40 – De Netflix-serie “Wednesday” en de New Holland krijgen samen 10.000 stemmen

Zomertijd is vakantietijd. Een goede gelegenheid om even te ontspannen. Mensen gaan op reis of maken een paar dagtochten, terwijl de LEGO stenen meestal een pauze nemen. We houden Ideas nog steeds in de gaten, laten je kennismaken met de nieuwe producten van de afgelopen twee weken en kijken naar de wedstrijden die nog lopen. Kijk uit naar een korte update in ons overzicht.

LEGO verzamelt ook productsuggesties voor aankomende sets via het Ideas-platform. Om ervoor te zorgen dat uw gebouw in aanmerking komt voor een beoordeling, heeft u de steun van 10.000 stemmen uit de gemeenschap nodig. Elke vier maanden bekijkt LEGO de gepresenteerde modellen en controleert of er een officiële set van gemaakt moet worden. Momenteel bevinden we ons in de 2e evaluatiefase in 2024, die loopt tot begin september 2024. In de afgelopen twee weken hebben slechts twee projecten de magische grens overschreden, waardoor de pool is uitgebreid naar twintig kandidaten. Vergeleken met vorig jaar is het veel rustiger voor Ideas, aangezien we vorig jaar al 39 kwalificatietoernooien tegelijkertijd hadden.

Een vergelijkbaar rustig beeld is momenteel te zien bij de uitdagingen. Daar wachten we op de winnaars van de Huisdierenwedstrijd. Er is nog wat tijd om de stemmodellen van fans kort te bespreken. Bovendien heeft er stilletjes een personeelswisseling plaatsgevonden, die in de toekomst impact zou kunnen hebben op Ideas. Uiteraard leest u in deze nieuwsbrief alles wat u hierover moet weten. Veel leesplezier.

De nieuwe ontwerpen met 10.000 stemmen

New Holland CR Combine

Kenmerken:

Beschrijving:

De afgelopen jaren heeft LEGO steeds vaker agrarische thema’s in haar assortiment aangeboden. Maar afgezien van de Claas Xerion-tractor uit de Technic-serie, die in 2016 op de markt kwam, zijn we de laatste tijd tevergeefs op zoek naar echt grote landbouwmachines. Met veel geluk zou dat snel kunnen veranderen, want GELE stijl presenteert ons de CR-serie van New Holland. Het bedrijf werd in 1895 opgericht als reparatiebedrijf en begon in 1899 met het aanbieden van eigen producten. Na een bewogen geschiedenis met verschillende eigendomswisselingen behoort het bedrijf momenteel tot de Fiat-dochter CNH Industrial en heeft het wereldwijd ongeveer 40.000 mensen in dienst.

De CR-serie staat voor krachtige maaidorsers. Het bewijs hiervan kwam in 2014 toen de CR 10.90 een nieuw wereldrecord vestigde voor serieuze prestaties bij acht uur continu gebruik: de machine oogstte in die tijd precies 797.656 ton graan. Uiteraard werd de plaat ook gedocumenteerd als een YouTube-video. Als u geïnteresseerd bent in de gigant, moet u rekening houden met aankoopprijzen die - afhankelijk van het model - meer dan een miljoen dollar kunnen bedragen.

Maar laten we teruggaan naar het concept Ideeën. Hieruit blijkt dat de New Holland CR Combine een krachtige rooier is met snijwerktuig en de typische gele branding. Het model geeft ons een idee van hoe breed de snijkant in werkelijkheid zou kunnen zijn. Vanuit de bestuurderscabine krijgt u echter goed overzicht van wat er gebeurt en wordt de oogst verzameld in de container die achterin is geplaatst. Zodra deze goed gevuld is, wordt de oogst via de beweegbare leiding in een bijbehorende aanhanger getransporteerd en naar de loods gebracht terwijl de CR Combine verder kan werken.

De afbeeldingen kunnen de afmetingen van het ontwerp vertekenen. De afmetingen schatten wij op: ca. 35 cm lang (zonder buis), ca. 45 cm breed en ca. 20 cm hoog.

Kenmerken:

• Name: Wednesday The Room And The Balcony
  • Fan: Airbricks95 (3)

Beschrijving

De Fransman Airbricks95 nam woensdag de succesvolle Netflix-serie op zich voor zijn huidige Ideas-project. Het Amerikaanse comedy-horrorformat ging pas in première op 23 november 2022 en is gebaseerd op het personage Wednesday Addams, die velen kennen van de Addams Family. De Netflix-productie werd geregisseerd door Tim Burton, die al jaren garant staat voor succesvolle internationale filmprojecten.

Het Ideas-model toont ons de slaapkamer en het balkon van Wednesday Addams, zoals te zien in de serie. Daar hoort uiteraard ook de huisgenoot van woensdag bij: Enid. Ze is het absolute tegenovergestelde van de hoofdpersoon en houdt van felle kleuren, K-Pop en knuffels, zoals goed te zien is in het ontwerp. Woensdag krijgt haar cello en haar bureau.

Ideas had al een concept voor de Netflix-serie in de eerste recensie van 2023, die in oktober wordt vervolgd. Het idee werd echter door LEGO afgewezen. Als de geruchten waar zijn, is daar een goede reden voor, aangezien Billund blijkbaar van plan is om in het najaar van 2024 officiële sets op de markt te brengen. Implementatie is daardoor vrijwel onmogelijk.

Επιστροφή στο ιστολόγιο