LEGO-centra spelen mee in verrassende pop-upevenementen over de hele wereld
Share
Â
De campagne âPlay is Your Superpowerâ van de LEGO Group, die vorig jaar voor het eerst werd gelanceerd, draait helemaal om âde kracht van spelenâ. Nieuw onderzoek van het speelgoedbedrijf toont aan dat Ă©Ă©n op de vijf gezinnen nooit samen speelt en 76% van de ouders gelooft dat kinderen minder kansen hebben om te spelen. Om dit te veranderen en als onderdeel van de langdurige overtuiging van de LEGO Group dat spelen essentieel is voor de groei van kinderen, organiseert de LEGO Group een aantal evenementen met een spelthema over de hele wereld.
"Het gebrek aan gezinsvriendelijke speelplekken en speeltijd heeft een nadelige invloed op de ontwikkeling van kinderen", aldus Alero Akuya, VP of Global Brand Development bij de LEGO Group. "Spelen is een superkracht die zelfvertrouwen, probleemoplossend vermogen en effectieve communicatievaardigheden bevordert - essentiële eigenschappen voor een succesvolle toekomst. Ons doel is om gezinnen overal ter wereld te inspireren om de transformerende kracht van spelen te erkennen en in hun dagelijkse routines op te nemen."
Veel hiervan vinden plaats op verrassende locaties, zoals de Superpower Studios immersive art gallery die een traditioneel op volwassenen gerichte ruimte overneemt en nu te bezoeken is in het hart van Parijs. Samen met een internationale ploeg Play Ambassadors, onder leiding van Creative Advisor en oprichter van de baanbrekende Parijse concept store Colette, Sarah Andelman, heeft de LEGO Group een nieuwe tentoonstelling samengesteld die spel en verbinding viert.
"Wanneer we de wereld bekijken door het ongebonden en fantasierijke perspectief van kinderen, verandert het in een plek vol creativiteit, vreugde en verbinding", aldus Andelman. "Creativiteit bloeit op wanneer we speelsheid omarmen als onze muze â het is de vonk die innovatie aanwakkert, het gewone verandert in het buitengewone en diverse en unieke gemeenschappen en visies samenbrengt. Dat is waar Superpower Studios om draait."
In China is de meest speelbare bibliotheek ter wereld gecreëerd in een meeslepende ervaring verspreid over meerdere verdiepingen. Dat omvat een Super Playful Reading Room en een levendige ruimte vol met leuke creaties en wilde ideeën van kinderen, verdeeld over drie meeslepende zones. Elke zone heeft als thema Iconic Stories, Space Exploration en Vehicle Creation, afgestemd op veelvoorkomende populaire soorten LEGO-sets.
In Japan moedigt de LEGO Group kinderen aan om fantasie en creativiteit toe te voegen aan hun leven door middel van een innovatief pop-upevenement met restaurantthema, waar een culinaire ervaring samenkomt met creatief LEGO-spel. In Australië heeft een partnerschap met kinderentertainer Emma Watkins ertoe geleid dat ze haar favoriete dansstudio opnieuw heeft uitgevonden. Met de hulp van een groep 'Play Experts' veranderen ze het in een levendige, creatieve ruimte met behulp van LEGO-stenen, wat laat zien dat spel en creativiteit elke omgeving kunnen transformeren.
Terugkerend naar Europa voor het Berlin Festival of Lights, worden LEGO-creaties gebouwd door families tentoongesteld op iconische plekken zoals de Brandenburger Tor. Deelnemende gezinnen kunnen meedoen aan het LEGO Creative Camp en samen met de Duitse voetballegende Thomas MĂŒller de wereld herbouwen.
Klik hier voor meer informatie  over Play Your Superpower.