School in Engeland wint 10.000 LEGO steentjes | 2TTOYS ✓ Official shop<br>

School in Engeland wint 10.000 LEGO steentjes

Kinderen van groep 5 op St Hild's Primary School in Durham vieren het winnen van 10.000 LEGO®-stenen als onderdeel van de nieuwste Build the Change-wedstrijd van de LEGO Group. Geoordeeld door de LEGO Group en filmmaker Reggie Yates, werd aan schoolkinderen in het hele land gevraagd om een korte film te maken over een probleem in hun gemeenschap waar ze om geven, en over hun creatieve oplossingen voor dat probleem.

De winnende film 'Bringing More Nature to the Community' van de kinderen van groep 5 van de St. Hild's Primary School vertelde het verhaal van een teddybeer die, verdrietig omdat hij geen buitenruimte heeft om te verkennen, naar een bosschool gaat waar ze ontdekken de geneugten van de natuur, wat leidt tot gevoelens van kalmte, vredigheid en geluk.

Deze nieuwste wedstrijd, die eind vorig jaar werd gelanceerd met de hulp van de beroemde filmmaker Reggie Yates, vroeg schoolkinderen van 7-11 jaar om hun eigen korte film te maken over een probleem in hun gemeenschap waar ze om geven, en hun creatieve oplossingen voor dat probleem. In totaal hebben meer dan 1.500 scholen zich aangemeld voor de leermiddelen, waarbij de Build the Change-uitdaging meer dan 20.000 schoolkinderen in het Verenigd Koninkrijk heeft bereikt.

De LEGO Groep heeft de winnende deelnemer bekend gemaakt van haar nieuwste Build the Change-uitdaging, waarbij St. Hild's Primary School in Durham 10.000 LEGO®-stenen heeft gewonnen.

Deze nieuwste wedstrijd, die eind vorig jaar werd gelanceerd met de hulp van de beroemde filmmaker Reggie Yates - die ook in de jury zat - vroeg schoolkinderen van 7-11 jaar om hun eigen korte film te maken over een probleem in hun gemeenschap waar ze om geven , en hun creatieve oplossingen voor dat probleem. Build the Change is een programma dat leren biedt door middel van op spelen gebaseerde middelen die kinderen verbinden met duurzaamheid en hen een platform bieden om hun hoop en dromen voor de toekomst uit te drukken.

De inzendingen werden beoordeeld op hoe zinvol, creatief en effectief ze waren. De winnende inzending, getiteld 'Bringing More Nature to the Community', vertelt het verhaal van een teddybeer die, verdrietig omdat hij geen buitenruimte heeft om te verkennen, naar een bosschool waar ze de geneugten van de natuur ontdekken, wat leidt tot gevoelens van kalmte, vredigheid en geluk.

Andere kwesties gingen over het recyclen en hergebruiken van afvalproducten, een gemeenschap die samenkomt om hun strand schoon te maken, en een andere kwestie die kinderen die in armoede leven toegang geeft tot gratis sportlessen.

In totaal hebben meer dan 1.500 scholen zich aangemeld voor de leermiddelen, waarbij de Build the Change-uitdaging meer dan 20.000 schoolkinderen in het Verenigd Koninkrijk heeft bereikt.

Naast de winnende school waren er ook twee tweedeprijsscholen - Arinagour Primary School op het eiland Coll en Castle Court School in Wimbourne, Dorset - die elk 3.000 LEGO-stenen ontvingen.

Het Build the Change-programma omvatte twee leersessies waar leerkrachten hun leerlingen doorheen konden leiden, waaronder casestudy's en video's om leerlingen te inspireren die wilden deelnemen.

Reggie Yates zei: “Het was geweldig om deel te nemen aan de Build the Change-campagne van de LEGO Groep en ik ben zo onder de indruk van alle films die zijn ingezonden. Het was een geweldige manier om kinderen te betrekken bij wat er in de wereld gebeurt. om hen heen en laat hen een creatieve oplossing bedenken voor zaken die voor hen belangrijk zijn. Het niveau van het maken van films op de show was erg hoog, met zoveel aandacht voor de video's die de schoolkinderen maakten.

David Pallash, Global Social Impact Programs and Partnerships, the LEGO Group, zei: “We zijn heel blij met de reacties die we hebben gekregen op de wedstrijd van dit jaar. Onze missie bij de LEGO Groep is om de bouwers van morgen te inspireren en te ontwikkelen en dat is precies waar het Build the Change-programma om draait.”

Meer informatie over Build the Change vindt u hier.
Torna al blog