LEGO & UNICEF werken samen

LEGO & UNICEF werken samen

De LEGO Groep werkt samen met UNICEF bij de lancering van een ontwerptoolbox om de digitale game-industrie in staat te stellen het welzijn van kinderen in digitaal spel te bevorderen.

De behoeften en stemmen van kinderen worden historisch gezien over het hoofd gezien in de online wereld, ondanks dat technologie een groeiende rol speelt in hun vormende jaren.
Onderzoek onder leiding van UNICEF met meer dan 750 kinderen over de hele wereld toont aan dat digitaal spelen een positieve en meetbare bijdrage kan leveren aan het welzijn van kinderen.

  • Nieuwe designtoolbox biedt gratis uitgebreide bronnen en praktische informatie voor de game-industrie over hoe je digitale speelervaringen kunt ontwerpen met het welzijn van kinderen in gedachten.
  • Toolbox is gemaakt via het Responsible Innovation in Technology for Children (RITEC)-project, mede opgericht door UNICEF en de LEGO Group en gefinancierd door de LEGO Foundation.
  • BILLUND, Denemarken, 19 november 2024: De LEGO Group heeft zich vandaag aangesloten bij UNICEF om een ā€‹ā€‹nieuwe toolbox te lanceren die game-ontwerpers zal helpen het welzijn van kinderen in hun werk te omarmen en tegelijkertijd tegemoet te komen aan de zorgen van ouders en verzorgers over het digitale gamen van hun kinderen. De Responsible Innovation in Technology for Children (RITEC) Design Toolbox is een krachtige nieuwe bron die is gewijd aan het bevorderen van het welzijn van kinderen die digitaal spelen en het garanderen van veilige en verrijkende digitale ervaringen voor hen.


De online wereld is een gebied waarin de behoeften en stemmen van kinderen historisch gezien afwezig zijn, ondanks de toenemende aanwezigheid van technologie in de vormende jaren van kinderen - van hoe ze spelen en leren, toegang hebben tot informatie, vriendschappen opbouwen en meer. De LEGO Group en UNICEF erkennen het belang van het ontwerpen van digitale games die speels zijn en het welzijn van kinderen verbeteren. Met de lancering van de RITEC Design Toolbox roepen de LEGO Group en UNICEF bedrijven en gameontwikkelaars op om kinderen centraal te stellen in digitaal ontwerp.

Anna Rafferty, Senior Vice President of Digital Consumer Engagement, de LEGO Group zei: "Hoewel de online wereld eindeloze mogelijkheden biedt voor kinderen, begrijpen we dat het ook zorgen kan oproepen bij ouders. In een tijdperk waarin kinderen steeds meer omgaan met digitale technologieƫn, is de behoefte aan robuuste richtlijnen om hun welzijn te beschermen nog nooit zo groot geweest. We weten dat de digitale game-industrie worstelt met de uitdagingen om te begrijpen hoe digitale technologie het beste kan worden ontworpen om het welzijn van kinderen te bevorderen. We blijven ons inzetten om veilige en verrijkende digitale omgevingen voor kinderen te creƫren en zijn daarom blij dat de RITEC Design Toolbox gratis beschikbaar is voor iedereen. We roepen gamebedrijven en -bedrijven op om dit een prioriteit te maken bij het creƫren van digitale spelervaringen."

De RITEC Design Toolbox
De RITEC Design Toolbox is ontwikkeld op basis van de bevindingen van uitgebreid onderzoek onder leiding van UNICEF Innocenti - Global Office of Research and Foresight, waarbij vijf onderzoeksinstellingen en meer dan 750 kinderen wereldwijd betrokken waren.

Deze set gratis bronnen is hier beschikbaar voor alle game-ontwikkelaars, ontwerpers en bedrijven en is ontwikkeld door UNICEF met praktisch advies en informatie voor de game-industrie. Het is mede-gemaakt door digitale game-ontwerpteams van over de hele wereld en breidt game-ontwerpfuncties en voorbeelden uit van apps en games die zijn geĆÆdentificeerd tijdens het RITEC-onderzoek. De toolbox is nu beschikbaar voor gebruik door ontwerpprofessionals, waaronder product, visual, UX en onderzoek, evenals door professionals op het gebied van vertrouwen en veiligheid die het ontwerpproces van online games ondersteunen.

De gratis bronnen bieden praktische tools, waaronder:

Een interactief kaartspel met game-ontwerpfuncties die kunnen helpen het welzijn te bevorderen bij digitaal spelen.
Afdrukbare posters voor thuis/op kantoor met het raamwerk en visuele voorbeelden van de richtlijnen.
Citaten en voorbeelden van kinderen die zijn vastgelegd tijdens spelervaringen.
Een gedeelde woordenschat voor game-ontwerpers om zowel de behoeften en verlangens van kinderen naar welzijn te bespreken, als online gamingfuncties om dit te bevorderen.
Een samenvatting voor leidinggevenden die de businesscase van ontwerpen voor welzijn benadrukt.
Ontwerprichtlijnen om ervoor te zorgen dat factoren die belangrijk zijn voor het bevorderen van welzijn, zoals autonomie; competentie; emotionele regulatie; relaties; creativiteit; identiteiten; diversiteit, gelijkheid en inclusie en veiligheid en beveiliging, een resultaat zullen zijn van digitaal spelen (zoals geĆÆdentificeerd door het RITEC 8-raamwerk).

Wheel Diagram

Ida Hyllested, UNICEF Senior Advisor on Child Rights and Business zei:

"Het onderzoek onder leiding van UNICEF toont aan dat digitale spelervaringen het welzijn van kinderen kunnen ondersteunen, als ze goed zijn ontworpen. De RITEC Design Toolbox kan het voor game-ontwerpers makkelijker maken om de bevindingen van dit onderzoek in hun werk te implementeren en digitale spelervaringen te ontwerpen die het welzijn van kinderen ondersteunen."

Corinne Brenner, Director of Learning bij Killer Snails en betrokken bij het RITEC-onderzoeksproject zei:

"Hoewel kinderen zeker zullen profiteren van ontwerpers en creatievelingen die deze toolkit in hun werk integreren, hoop ik dat het RITEC-8-werk ook de positieve kenmerken van digitaal spel laat zien aan ouders, leraren en volwassenen die nog twijfelen. Digitaal spel kan enorm voordelig zijn voor kinderen als ervaringen goed zijn ontworpen."

Uitgebreid onderzoek naar digitale spelervaringen

Eerder dit jaar onthulden UNICEF en de LEGO Group, in samenwerking met andere partners, de resultaten van een driejarig onderzoek door UNICEF waaruit bleek dat digitale spelervaringen kunnen bijdragen aan en het welzijn van kinderen kunnen ondersteunen als ze goed zijn ontworpen.

Het onderzoek identificeerde acht kindgerichte welzijnsuitkomsten, waaronder autonomie, creativiteit, veiligheid en beveiliging, en meer. Ontwerpen voor welzijn gaat over het toestaan ā€‹ā€‹dat kinderen een gevoel van controle ervaren, keuzevrijheid hebben en meesterschap en gevoelens van prestatie ervaren. Als ze goed zijn ontworpen, kunnen games kinderen ook helpen hun emoties te reguleren, zich verbonden te voelen met anderen en plezier te vinden in het creĆ«ren en verkennen en het uitvoeren van nieuwe ideeĆ«n. Dit soort ervaringen zijn van vitaal belang voor het welzijn van kinderen en kunnen zelfs hun ontwikkeling ondersteunen.

Dit onderzoek is uitgevoerd als onderdeel van het RITEC-project, een internationale samenwerking tussen organisaties die geloven dat het ontwerp en de ontwikkeling van digitale technologie de rechten en het welzijn van kinderen moet ondersteunen. Het project is mede opgericht door UNICEF en de LEGO Group en wordt gefinancierd door de LEGO Foundation. Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met Western Sydney University, University of Sheffield, New York University, City University New York en Queensland University of Technology.

Terug naar blog