Bestel nu en deze LEGO sets worden verstuurd op 28 februari 2025. Op 1 maart 2025 kun je deze sets op halen in onze winkel in Den Bosch

WAUW! De nieuwe LEGO Speedchampions Formule 1 sets nu bestelbaar

LEGO gaat samenwerking aan met de Formule 1 organisatie FIA

Billund, Denemarken, 18 september 2024:

Vandaag kondigden de LEGO Group en Formule 1 een nieuwe, meerjarige samenwerking aan om meer fans van LEGO®-bouw te verbinden met de wereld van Formule 1, waarbij twee gepassioneerde wereldwijde fanbases worden samengebracht.

Vanaf 2025

Het partnerschap gaat in 2025 van start, met fanzone-activaties bij Grands Prix en een groot aantal boeiende content op de digitale platforms van de LEGO Group waar fans en families van kunnen genieten.

Gegevens tonen aan dat F1 de afgelopen jaren een enorme groei heeft doorgemaakt bij jongere fans.

Meer dan vier miljoen kinderen van 8 tot 12 jaar volgen de sport nu actief in de EU en de VS, terwijl 40% van de volgers op Instagram nu jonger is dan 25 jaar.

Een divers portfolio van nieuwe LEGO-producten zal de Formule 1-teams in LEGO-steenvorm namaken voor F1-fans en LEGO-bouwers.

LEGO & DUPLO

Dit omvat producten van LEGO® DUPLO® voor kleuters en sets voor kinderen van alle leeftijden, evenals tieners en volwassen bouwers.Activiteiten die in 2025 worden uitgevoerd, zijn onder meer een focus op het dichter bij de werelden van innovatie, technologie en techniek brengen van fans door middel van het plezier van LEGO-bouwen, met interactieve fanzone-activiteiten gedurende het seizoen voor fans om te ervaren, en producten die het technische erfgoed van de sport vieren.

Fans kunnen dieper in de spanning van racen op topsnelheid duiken, steen voor steen, terwijl ze spannende momenten en iconen van het circuit, de pitstraat en garages in LEGO-steenvorm nabootsen: een kans om in de bestuurdersstoel te stappen en de complexiteit van elite-motorsport op een geheel nieuwe manier te ervaren.

Julia Goldin, Chief Product & Marketing Officer van de LEGO Group, zei: "Bij de LEGO Group hebben we een trotse geschiedenis van het in het verleden nabouwen van veel F1-auto's in LEGO-steenvorm, en we geloven dat deze nieuwe samenwerking, door middel van LEGO-spel en -bouw, het spektakel van deze sport nog dichter bij alle fans zal brengen. Het zal hen in staat stellen om hun passie voor de sport op meer meeslepende en opwindende manieren te vieren en zal de kracht van LEGO-creativiteit en -verbeelding de spanning van F1 verder vergroten. We kijken ernaar uit om alles te onthullen wat deze opwindende samenwerking te bieden heeft aan zowel levenslange als nieuwe Formule 1- en LEGO-merkfans, thuis en op het circuit."

Emily Prazer, Chief Commercial Officer van Formule 1, zei: "De LEGO-steen heeft een vonk van creativiteit en passie voor bouwen aangewakkerd bij miljoenen kinderen en volwassenen over de hele wereld. Door deze samenwerking kunnen fans de wereld van Formule 1 steen voor steen opnieuw creëren en opnieuw vormgeven, en dieper ingaan op de complexiteit van de mechanica en technologie achter de sport door middel van spel. We kijken ernaar uit om de dramatiek en opwinding van Formule 1 naar het gepassioneerde netwerk van bouwers van de LEGO Group te brengen en onze fans een andere manier te bieden om van de sport te genieten met hun vrienden en familie."

Voor de komende 75e verjaardag van het FIA Formule 1 Wereldkampioenschap zal de LEGO Group aanwezig zijn bij belangrijke races gedurende de kalender van 2025, om spel naar de F1 Paddock te brengen zoals nooit tevoren.

Fans moeten uitkijken naar de volledige samenwerking, inclusief producten, ervaringen en content die op tijd uit de pits rollen voor het FIA Formule 1 Wereldkampioenschap van 2025.