LEGO Group zet zich in om spelen inclusiever te maken | 2TTOYS ✓ Official shop<br>

LEGO Group zet zich in om spelen inclusiever te maken

Uit nieuw onderzoek in opdracht van de LEGO Group blijkt dat meisjes tegenwoordig steeds meer zelfvertrouwen krijgen om deel te nemen aan allerlei soorten spel en creatieve activiteiten, maar dat ze naarmate ze ouder worden nog steeds worden tegengehouden door de ingesleten genderstereotypen van de samenleving. Natuurlijk heeft LEGO al een tijd de Friends lijn.

Dag van het meisje

Het onderzoek werd uitgevoerd door het Geena Davis Institute ter ere van de Internationale Dag van het Meisje van de VN en ter gelegenheid van de lancering van een nieuwe LEGO campagne genaamd Ready for Girls. De campagne 'Ready for Girls' is bedoeld om meisjes te helpen het verhaal opnieuw op te bouwen en meer meisjes welkom te heten bij het bouwen met LEGO, zodat ze niet de voordelen van LEGO-spel mislopen vanwege maatschappelijke verwachtingen. Het bedrijf zal ervoor zorgen dat elk kind, ongeacht hun genderidentiteit, het gevoel heeft dat ze alles kunnen bouwen wat ze willen, spelend op een manier die hen helpt hun unieke talent te ontwikkelen en te realiseren. Lees hieronder meer.



Meisjes zijn klaar om gendernormen te overwinnen, maar de samenleving blijft vooroordelen opleggen die hun creatieve potentieel belemmeren


Uit nieuw onderzoek van de LEGO Group en Geena Davis Institute naar Gender in Media blijkt dat, hoewel meisjes klaar zijn om genderstereotypen te doorbreken, hun creatieve potentieel het risico loopt op sociale vooringenomenheidsbeperkingen


Op basis van het onderzoek lanceert de LEGO Groep haar campagne 'Ready for Girls' om meisjes te vieren die het verhaal van ouderwetse gendernormen opnieuw opbouwen

 

Billund, 11 oktober: Nieuw onderzoek in opdracht van de LEGO Group laat zien dat meisjes tegenwoordig steeds meer zelfvertrouwen hebben om deel te nemen aan allerlei soorten spel en creatieve activiteiten, maar naarmate ze ouder worden, worden ze tegengehouden door de ingesleten genderstereotypen van de samenleving. De studie werd uitgevoerd door het Geena Davis Institute ter ere van de Internationale Dag van het Meisje van de VN en ter gelegenheid van de lancering van een nieuwe LEGOÂź-campagne, 'Ready for Girls', die meisjes viert die de wereld herbouwen door middel van creatieve probleemoplossing.

Het onderzoek, waarbij bijna 7.000 ouders en kinderen in de leeftijd van 6-14 jaar in China, Tsjechië, Japan, Polen, Rusland, het VK en de VS werden ondervraagd, benadrukt de noodzaak voor de samenleving om percepties, acties en woorden opnieuw op te bouwen om de creatieve empowerment van iedereen te ondersteunen kinderen.



Klaar voor meisjes

uit de onderzoeksresultaten blijkt dat meisjes klaar zijn voor de wereld, maar dat de samenleving nog niet helemaal klaar is om hun groei door te spelen te ondersteunen. Meisjes voelen zich minder beperkt door en ondersteunen minder typische gendervooroordelen dan jongens als het gaat om creatief spel (74% van de jongens versus 62% van de meisjes is van mening dat sommige activiteiten alleen voor meisjes bedoeld zijn, terwijl andere voor jongens bedoeld zijn), en ze staan ​​meer open voor verschillende soorten creatief spel in vergelijking met wat hun ouders en de samenleving gewoonlijk aanmoedigen. Zo vindt 82% van de meisjes het okĂ© dat meisjes voetballen en jongens ballet beoefenen, vergeleken met slechts 71% van de jongens. Ondanks de vooruitgang die is geboekt bij het wegwerken van vooroordelen bij meisjes op jonge leeftijd, blijft de algemene houding ten aanzien van spel en creatieve carriĂšres echter ongelijk en beperkend, volgens dit onderzoek:


Voor de meeste creatieve beroepen stellen de ouders die de enquĂȘte hebben ingevuld zich een man voor, ongeacht of ze een zoon, dochter of beide hebben. Ze denken bijna zes keer zo vaak aan wetenschappers en atleten als aan mannen dan aan vrouwen (85% versus 15%) en meer dan acht keer zo vaak aan ingenieurs als aan mannen dan aan vrouwen (89% versus 11%). De kinderen die in dit onderzoek werden ondervraagd, delen dezelfde indrukken, behalve dat meisjes veel vaker dan jongens een breder scala aan beroepen als voor zowel vrouwen als mannen beschouwen.
Onze inzichten geven verder aan dat meisjes doorgaans worden aangemoedigd tot activiteiten die meer cognitief, artistiek en prestatiegerelateerd zijn in vergelijking met jongens die meer geneigd zijn tot fysieke en STEM-achtige activiteiten (digitaal, wetenschap, bouwen, tools). Ouders uit dit onderzoek hebben bijna vijf keer zoveel kans om meisjes aan te moedigen dan jongens om deel te nemen aan dans (81% vs. 19%) en verkleedactiviteiten (83% vs. 17%), en meer dan drie keer zoveel kans om de hetzelfde voor koken/bakken (80% vs. 20%). Nadeel is dat ze bijna vier keer zoveel kans hebben om jongens aan te moedigen in plaats van meisjes om deel te nemen aan programmagames (80% vs. 20%) en sporten (76% vs. 24%) en meer dan twee keer zoveel kans om hetzelfde te doen als het gaat om codeerspeelgoed (71% vs. 29%)


De wereld opnieuw opbouwen


Op de Internationale Dag van het Meisje roept de LEGO Groep ouders en kinderen op om inclusief spelen te promoten. Om te helpen hebben ze een leuke 10-stappengids ontwikkeld en nodigen ze ouders uit om foto's van de LEGO-creaties van hun kind te delen tegen een vooraf gedefinieerde AR-achtergrond met de woorden 'Get the World Ready for Me'.

Daarnaast heeft de LEGO Groep korte films gemaakt ter ere van inspirerende en ondernemende meisjes uit de Verenigde Arabische Emiraten, de Verenigde Staten en Japan, die elk al bezig zijn met het herbouwen van de wereld door middel van creativiteit.

Fatima & Shaikha (18 en 8, VAE) Fatima is de jongste uitvinder van de VAE. Haar zus Shaikha houdt van de ruimte en wil de eerste vrouw op de maan zijn.

De campagne zal verder worden versterkt door lokale partnerschappen en activiteiten op verschillende locaties.

"Als moeder van drie kinderen heb ik de LEGO Group al lang bewonderd en ik ben bemoedigd door hun wereldwijde inzet voor dit onderzoek om te informeren hoe we creativiteit bij meisjes drastisch kunnen inspireren door middel van spel en verhalen vertellen", zegt Geena Davis, oprichter van Geena Davies Instituut voor Gender in Media. "We weten ook dat het tonen van unieke en niet-stereotype activiteiten aan meisjes kan leiden tot een breder gezichtspunt van mogelijkheden en kansen."

De rol van LEGO spelen

De LEGO Groep gelooft in de waarde van leren door te spelen en dat de ontwikkeling van 21e-eeuwse vaardigheden door LEGO spelen even relevant is voor alle kinderen.

Hoewel veel ouders het LEGO-merk zien als een goed voorbeeld van een inclusief speelgoedmerk, wordt spelen met LEGO nog steeds als relevanter beschouwd voor jongens dan voor meisjes, waarbij 59% van de ouders zegt dat ze hun zoons aanmoedigen om met LEGO-stenen te bouwen, vergeleken met 48% die zegt ze moedigen het aan met hun dochters. Deze mening werd duidelijker toen ouders werd gevraagd een impliciete beoordeling van vooroordelen in te vullen en 76% zei dat ze LEGO zouden aanmoedigen om met LEGO te spelen, tegenover 24% die het aan een dochter zou aanbevelen.

“De voordelen van creatief spel, zoals het opbouwen van zelfvertrouwen, creativiteit en communicatieve vaardigheden, worden door alle kinderen gevoeld en toch ervaren we nog steeds eeuwenoude stereotypen die activiteiten bestempelen als alleen geschikt voor Ă©Ă©n specifiek geslacht. Bij de LEGO Groep weten we dat we een rol moeten spelen om dit recht te zetten, en deze campagne is een van de vele initiatieven die we opzetten om het bewustzijn van het probleem te vergroten en ervoor te zorgen dat we LEGO zo inclusief mogelijk maken. Alle kinderen zouden hun ware creatieve potentieel moeten kunnen bereiken”, zegt Julia Goldin, Chief Product and Marketing Officer van de LEGO Group.

De campagne 'Ready for Girls' is bedoeld om meisjes te helpen het verhaal opnieuw op te bouwen en meer meisjes welkom te heten bij het bouwen met LEGO, zodat ze niet de voordelen van LEGO-spel mislopen vanwege maatschappelijke verwachtingen. Het bedrijf zal ervoor zorgen dat elk kind, ongeacht hun genderidentiteit, het gevoel heeft dat ze alles kunnen bouwen wat ze willen, spelend op een manier die hen helpt hun unieke talent te ontwikkelen en te realiseren.

Onze toewijding

Het is van cruciaal belang om te zorgen voor meer inclusief spel en het debat over gendernormen aan te wakkeren, niet alleen voor meisjes, maar voor elk kind. De LEGO Groep weet dat jongens ook strijden tegen vooroordelen als het gaat om creatief spelen en spelen met speelgoed dat traditioneel gezien wordt als iets voor het andere geslacht. 71% van de jongens versus 42% van de meisjes zegt dat ze zich zorgen maken dat ze belachelijk worden gemaakt als ze spelen met speelgoed dat typisch is voor het andere geslacht.

Het bedrijf zet zich in om LEGO-spelen inclusiever te maken en ervoor te zorgen dat de creatieve ambities van kinderen - zowel nu in de toekomst - niet worden beperkt door genderstereotypen. We weten dat er werk aan de winkel is en daarom zullen we vanaf 2021 nauw samenwerken met het Geena Davis Institute on Gender in Media en UNICEF om ervoor te zorgen dat LEGO-producten en marketing voor iedereen toegankelijk zijn en vrij van gendervooroordelen en schadelijke stereotypen.

Terug naar blog