LEGO Group lanceert het Play Unstoppable-initiatief | 2TTOYS āœ“ Official shop<br>

LEGO Group lanceert het Play Unstoppable-initiatief

De LEGO Groep doet altijd onderzoek naar manieren waarop kinderen hun creativiteit kunnen uiten. De nieuwste campagne is gericht op het gebruik van taal om creatief bezig te zijn. Naast onderzoek op dit gebied hebben ze een korte film uitgebracht genaamd ā€˜More Than Perfectā€™, een nieuwe creatieve campagne genaamd Play Unstoppable, en zullen ze workshopevenementen houden in geselecteerde LEGOĀ®-winkels en online tools aanbieden. Lees hieronder meer.

Creativiteit beĆÆnvloed door de druk van perfectie en taalvooroordelen

Uit een nieuw mondiaal onderzoek van de LEGO Groep blijkt dat meisjes een intense druk voelen om perfect te zijn en dat volwassenen geloven dat jongens meer erkenning krijgen voor hun creatieve werk, waarbij ouders zeggen dat deze trend zich voortzet tot in de volwassenheid.

Nu driekwart van de meisjes graag in de creatieve industrie wil werken, onderstreept dit de noodzaak van dringende verandering. Een nieuwe korte film, ā€˜More Than Perfectā€™, belicht de creatieve mogelijkheden die vrijkomen als meisjes de vrijheid hebben om onstuitbaar te spelen.

Er worden gratis workshops online en in LEGO Retail-winkels gelanceerd om gezinnen te helpen creatief zelfvertrouwen te ontwikkelen door de kracht van spel en alledaags taalgebruik. Vandaag is ook de gids ā€˜10 Steps to Fostering Creative Confidenceā€™ gelanceerd, in samenwerking met de door Harvard opgeleide ouderschapsonderzoeker en bestsellerauteur Jennifer B Wallace.

Het bedrijf wil graag zijn steentje bijdragen en systemische verandering stimuleren en zal samenwerken met Save the Children en de LEGO Foundation om een aantal van deze maatschappelijke problemen aan te pakken.

Billund ā€“ 5 maart 2024: De LEGO Groep heeft vandaag de bevindingen onthuld van nieuw mondiaal onderzoek naar maatschappelijke trends die het creatieve vertrouwen van kinderen beĆÆnvloeden. Het constateert dat de druk van perfectie en de dagelijkse woordenschat een risico vormen, vooral voor meisjes, omdat ze hen ervan weerhouden hun volledige creatieve potentieel te bereiken. Het bedrijf hoopt onder de aandacht te brengen dat we, door simpelweg onze taal aan te passen, een betere toekomst voor meisjes kunnen helpen vormgeven.

Uit onderzoek onder meer dan 61.500 ouders en kinderen in de leeftijd van 5 tot 12 jaar in 36 landen blijkt dat er behoefte is aan maatschappelijke verandering om ervoor te zorgen dat meisjes hun creatieve ambities kunnen waarmaken en onstuitbaar kunnen spelen. Onderzoekers constateren dat het creatieve zelfvertrouwen van meisjes vanaf vijf jaar wordt onderdrukt.

Op deze jonge leeftijd heeft driekwart (76%) vertrouwen in hun creativiteit, maar dit neemt af naarmate ze ouder worden en tweederde van alle meisjes is vaak bang om hun ideeƫn te delen. Dit wordt nog verergerd door de last van perfectionisme en de angst om fouten te maken (72%). Ouders zijn het daarmee eens: 71 procent zegt dat meisjes vanwege deze druk eerder geneigd zijn hun ideeƫn te ontwikkelen.

Lees het volledig persberichtĀ hier

Terug naar blog